martes, 13 de mayo de 2025
RECURS PROCOMUN: Aprendre matemàtiques jugant amb robòtica: una proposta innovadora per a Infantil (i adaptable a Primària)
Avui vull compartir-vos una proposta educativa que m’ha cridat especialment l’atenció tot i estar pensada inicialment per a l’etapa d’Educació Infantil. Es tracta del recurs titulat “Una innovadora propuesta para transformar la enseñanza matemática en Educación Infantil”, creat per Elisabeth Reina i publicat al portal Procomún el 20 d’abril de 2025.
Aquest recurs parteix de la combinació entre robòtica educativa i aprenentatge lúdic per treballar continguts matemàtics bàsics com els nombres i les formes geomètriques. Alhora, s’integren temàtiques transversals com el coneixement dels oficis, oferint així un enfocament interdisciplinari.
L’objectiu principal del recurs és despertar l’interès per les matemàtiques mitjançant un entorn d’aprenentatge motivador i tecnològicament enriquit. A través del joc amb robots i situacions vinculades al món real (com els oficis), els infants aprenen conceptes matemàtics de manera activa i significativa.
Com a estudiant de Magisteri de Primària, he trobat aquest recurs especialment interessant perquè, tot i estar adreçat a l’alumnat de 5 anys, és perfectament adaptable al primer cicle de Primària. Amb un nivell una mica més avançat de dificultat —introduint operacions bàsiques, patrons més complexos o problemes contextualitzats—, es pot mantenir l'enfocament lúdic i tecnològic, molt útil per captar l’atenció de l’alumnat.
Aquest recurs encarna molt bé la filosofia dels Recursos Educatius Oberts (REO): és reutilitzable, adaptatiu i ofereix una experiència d’aprenentatge activa i contextualitzada, la qual cosa el fa especialment valuós per a futurs docents com jo, que busquem integrar tecnologia i continguts curriculars de manera creativa.
Recomano aquest recurs a qualsevol docent o estudiant de magisteri que vulgui innovar en l’ensenyament de les matemàtiques.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Resenya del article: " El uso de las tecnologías emergentes en la práctica educativa" de Beatriz F. Núñez Angulo i Rosa Mª Santamaría Conde.
En els últims anys, les tecnologies emergents com la Realitat Virtual (RV), la Realitat Augmentada (RA), la Realitat Mixta (RM), el Lector I...
-
En els últims anys, les tecnologies emergents com la Realitat Virtual (RV), la Realitat Augmentada (RA), la Realitat Mixta (RM), el Lector I...
-
Programari
-
Este fragment de 'Els Simpson' mostra una situació en què els estudiants estan absorts en els seus telèfons mòbils, ignorant la seua...
No hay comentarios:
Publicar un comentario